Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modely interakce enzym-substrát ve výuce chemie
Mužík, Jakub ; Kolář, Karel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací úloh z biochemie rozšířených o materiální a multimediální model ve výuce chemie na střední a vysoké škole. Hlavním cílem bylo zjistit, zda navržené úlohy splňují kritéria pro zařazení do výuky biochemie v rámci laboratorních cvičení ve středoškolských seminářích a vysokoškolských laboratorních cvičeních. Pro analýzu byl použit kvalitativní výzkum metodou polostrukturovaného rozhovoru, inventáře vnitřní motivace a dotazníku vnímání činnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje informace o enzymech, jejich aktivním centru a dnešních pohledech na jejich funkci. Dále je zde popsán vznik "guest-host" interakce mezi acidobazickými indikátory a makrocyklickými sloučeninami-cyklodextriny, které slouží jako modely pro demonstraci interakce mezi substrátem a aktivním místem enzymu. Poslední kapitola teoretické části je věnována metodice výzkumu úloh na střední a vysoké škole. V praktické části jsou popsány úlohy včetně experimentálně zjištěných dat pro jejich realizaci a veškeré pomůcky nutné k jejich provedení. Dále je v ní popsána tvorba a použití materiálního a multimediálního modelu. V neposlední řadě jsou v textu výsledky a postupy pedagogického výzkumu zaměřujícího se na kvalitu navrhovaných úloh a jejich možného zařazení do...
Tvorba a ověřování pracovních listů z chemie pro žáky nižších stupňů víceletých gymnázií.
Tříska, Jan ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Zařazování učebních úloh určených k osvojování učiva je žádoucí ve většině naukových předmětů. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou pracovních listů z chemie pro žáky 8. a 9. ročníků základních škol a pro žáky odpovídajících stupňů víceletých gymnázií. Součástí práce je rešerše současné literatury, především vybraných pracovních sešitů a dostupných pracovních listů na internetu. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů na různá témata z učiva chemie podle RVP ZV. Vytvořené pracovní listy byly ověřovány na dvou školách a vyhodnocovány. Práce přináší nové možnosti, jak pojmout výuku některých témat z chemie s využitím připravených pracovních listů, které obsahují především úlohy na osvojování nového učiva.
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách
Distler, Petr
V úvodu diplomové práce nazvané Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách je uvedena rešerše nejpoužívanějších středoškolských učebnic, v rámci které se posuzovala témata stavba atomu, radioaktivita a f-prvky. Cílem rešerše bylo zjistit, zda současné učebnice odpovídají požadavkům uvedených v kurikulárních dokumentech. Na základě rešerše byly vytvořeny učební texty, materiály a učební úlohy s tématy, která nejsou v současných učebnicích plně pokryty a odráží aktuální stav vědy a techniky. Vybrané úlohy byly hodnoceny středoškolskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (prostřednictvím internetu), kde se učitelé vyjádřili i k výuce témat radioaktivita a f-prvky na středních školách. Tytéž učební úlohy byly zadány k vyřešení studentům gymnázia. Výsledky z internetového šetření i výsledky od studentů byly využity k úpravě úloh do konečné podoby.
Chemické výpočty v kontextu reálného života na základní a střední škole
Režňák, Jakub ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Učební úlohy obsahující chemické výpočty jsou nezbytné pro komplexní pochopení některých částí učiva chemie. Tato diplomová práce zaměřena na tvorbu a ověřování pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy s vazbou na realitu pro žáky základních a středních škol. Teoretická část práce obsahuje analýzu současných platných českých kurikulárních dokumentů, především částí týkajících se učiva chemických výpočtů a trvale udržitelného rozvoje. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy zaměřené na chemické výpočty na různá témata učiva chemie vybraná dle RVP. Vytvořené pracovní listy byly pilotovány na gymnáziu. Na základě pilotování pracovních listů byl proveden akční výzkum v ZŠ zaměřený na problémy při řešení chemických výpočtů.
Přírodovědná gramotnost a její rozvoj s využitím učebních úloh v chemii pro oblast ISCED 2
Distler, Petr ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (oponent)
Cílem disertační práce bylo posouzení vhodnosti rozvoje přírodovědné gramotnosti s využitím učebních úloh v hodinách chemie pro oblast ISCED 2. V České republice jsou pravidelně zjišťovány funkční gramotnosti v rámci mezinárodních šetření pořádaných OECD. Srovnáním typů úloh v komerčních pracovních sešitech a úloh používaných v PISA testování byl zjištěn výrazný rozdíl ve způsobu jejich zadání (problémovost) a kognitivních cílů, které autoři plánují dosáhnout. Z autorských a uvolněných úloh PISA byly sestaveny sbírky, které učitelé v průběhu školního roku 2016/2017 používali ve své výuce. Na základě výsledků žáků v realizovaném pedagogickém kvaziexperimentu lze říci, že žáci experimentální skupiny dosáhli lepších výsledků než žáci v kontrolní skupině při řešení komplexních úloh. Naopak výsledky žáků na základních školách byly u výstupních testových úloh výrazně horší než u vstupních, což bylo vysvětleno ztrátou motivace ke studiu. Motivace žáků při řešení komplexních úloh byla nadprůměrná. Uvědomovali si význam a užitečnost komplexních úloh, a proto jejich řešení přikládali náležitou důležitost. Učitelé se shodli, že komplexní úlohy jsou zajímavým učebním materiálem pro zařazení do výuky. Ocenili, že řešená témata jsou žákům předložena problémovou formou, v širším kontextu a s důrazem na propojení...
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách
Distler, Petr
V úvodu diplomové práce nazvané Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách je uvedena rešerše nejpoužívanějších středoškolských učebnic, v rámci které se posuzovala témata stavba atomu, radioaktivita a f-prvky. Cílem rešerše bylo zjistit, zda současné učebnice odpovídají požadavkům uvedených v kurikulárních dokumentech. Na základě rešerše byly vytvořeny učební texty, materiály a učební úlohy s tématy, která nejsou v současných učebnicích plně pokryty a odráží aktuální stav vědy a techniky. Vybrané úlohy byly hodnoceny středoškolskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (prostřednictvím internetu), kde se učitelé vyjádřili i k výuce témat radioaktivita a f-prvky na středních školách. Tytéž učební úlohy byly zadány k vyřešení studentům gymnázia. Výsledky z internetového šetření i výsledky od studentů byly využity k úpravě úloh do konečné podoby.
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách
Distler, Petr ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
V úvodu diplomové práce nazvané Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách je uvedena rešerše nejpoužívanějších středoškolských učebnic, v rámci které se posuzovala témata stavba atomu, radioaktivita a f-prvky. Cílem rešerše bylo zjistit, zda současné učebnice odpovídají požadavkům uvedených v kurikulárních dokumentech. Na základě rešerše byly vytvořeny učební texty, materiály a učební úlohy s tématy, která nejsou v současných učebnicích plně pokryty a odráží aktuální stav vědy a techniky. Vybrané úlohy byly hodnoceny středoškolskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (prostřednictvím internetu), kde se učitelé vyjádřili i k výuce témat radioaktivita a f-prvky na středních školách. Tytéž učební úlohy byly zadány k vyřešení studentům gymnázia. Výsledky z internetového šetření i výsledky od studentů byly využity k úpravě úloh do konečné podoby.
Tvorba a ověřování pracovních listů z chemie pro žáky nižších stupňů víceletých gymnázií.
Tříska, Jan ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Zařazování učebních úloh určených k osvojování učiva je žádoucí ve většině naukových předmětů. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou pracovních listů z chemie pro žáky 8. a 9. ročníků základních škol a pro žáky odpovídajících stupňů víceletých gymnázií. Součástí práce je rešerše současné literatury, především vybraných pracovních sešitů a dostupných pracovních listů na internetu. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů na různá témata z učiva chemie podle RVP ZV. Vytvořené pracovní listy byly ověřovány na dvou školách a vyhodnocovány. Práce přináší nové možnosti, jak pojmout výuku některých témat z chemie s využitím připravených pracovních listů, které obsahují především úlohy na osvojování nového učiva.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.